.

Monday, July 22, 2013

Salam 1Malaysia,

Siapa yang taknak menjadi blogger popularkan? Banyak kelebihannya kalau menjadi blogger popular nie. Antaranya anda boleh menjana pendapatan yang banyak melalui blog anda.

Sumber Gambar: http://www.imore.com/tipbs-top-blogger

2 Cara yang akan dikongsikan ini sangat mudah, tapi tak berapa mudah sangatla. Komitmen tinggi diperlukan untuk mencapai cara ini.

Cara pertama untuk menjadikan blog anda popular ialah anda perlu menjadi selebriti. Kalau tak percaya, cuba anda ambil contoh blog abg Zarul Umbrella dan blog Hanis Zalikha. Mereka berdua ini antara selebriti yang berblogging. Cuba anda lihat blog mereka, popular ke tak?

Mestila popular dan ramai pengikut setiakan? Jadi, mudah tak cara ini? Mudahkan? Jadi selebriti, tak kira selebriti dalam bidang lakonan ke, nyanyian ke, pengacaraan atau jadi Ustaz Selebriti. Boleh jugak macam tu. Tak semestinya jadi artis jer.

Cara kedua adalah berkawan dengan ramai selebriti. Macam mana berkawan dengan selebriti boleh mempopularkan blog anda? Caranya adalah anda bergambar banyak-banyak dengan kawan selebriti anda tersebut, kemudian post di blog anda. Mesti blog anda akan jadi popular sepopular kawan selebriti anda tu.

Lagi-lagi kalau anda bercerita gosip rakan selebriti anda tu. Kan kita orang Malaysia nie suka cerita gosip artis dan selebriti. Jadi, cara ini sangat berkesan mempopularkan blog anda.

Kita lihat saja populariti blog BeautifulNara dan blog Ohmedia yang bercerita tentang artis. Popularkan blog mereka?

Itu dia 2 cara mudah untuk popularkan blog anda. Tetapi 2 cara ini hanya sesuai untuk sesetengah blogger sahaja. Kalau anda cenderung kepada cara lain, itu adalah hak anda.

Sekian.

Tagged:

1 comment :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget