.

Thursday, April 3, 2014

Assalamualaikum semua.

Post kali ini saya akan kongsikan Tips Untuk Berjimat di Majlis Perkahwinan. Tipsnya adalah lakukan tampahan untuk keperluan majlis perkahwinan anda di Pameran Perkahwinan.

Anda perlu gunakan sebaik mungkin keadaan semasa di mana Pameran Produk Perkahwinan diadakan agak kerap. Boleh dikatakan setiap bulan akan ada pameran perkahwinan. Terutamanya di kawasan Lembah Klang.

Tetapi, di negeri negeri lain seperti Johor, Terengganu, Melaka dan Pahang juga tak kurang hebatnya. Ada penganjur khas akan menganjurkan Pameran Perkahwinan di negeri-negeri tersebut.


Oleh itu jangan ketinggalan untuk hadir ke Pameran-Pameran ini untuk mendapatkan produk dan servis berkaitan perkahwinan untuk majlis perkahwinan anda dengan harga terkini dan terbaik. Dan semestinya akan ada pelbagai promosi akan diberikan oleh pemamer/exhibitor sepanjang pameran ini berlangsung.


Jadi, melalui pameran ini anda mampu menjimatkan kos untuk majlis perkahwinan anda. Jika tidak berjimat melalui harga yang murah, tapi pasti anda akan berjimat kerana hadiah promosi yang anda bakal dapat akan membantu anda berjimat dari sudut lain.

Seperti contoh, kebiasaannya pemamer dari syarikat kad kahwin akan memberikan promosi berupa bunting ataupun banner, kotak door gift dengan harga promosi dan lain-lain. Di sini anda sudah mampu berjimat dari segi kos cetakan bunting mahupun banner.



Contoh lain, ada sebahagian katerer akan menghadiahkan pakej berbulan madu kepada pengunjung yang membuat tempahan semasa pameran. Sekaligus anda tak perlu keluarkan duit poket anda untuk belanja berbulan madu. Kan dah jimat tu.

Untuk Fotografi pula, kebiasaannya mereka akan menghadiahkan sesi fotografi tambahan seperti sesi outdoor percuma, sesi pre-wedding percuma atau ada juga fotografer yang memberi photo booth sebagai hadiah promosi semasa pameran. Lihat, banyak anda boleh jimatkan.

Manakala, kalau butik pula, ada butik yang akan memberi persalinan sanding baru sebagai promosinya. Atau ada juga yang memberi persalinan untuk majlis pernikahan tanpa sebarang cas. Lagi satu cara anda boleh jimat. Bukan sikit anda akan jimat. 5 ke 6 ratus ringgit jugak tu.


Ada pelbagai lagi penjimatan yang anda boleh dapat jika menempah melalui pameran-pameran perkahwinan. Anda juga boleh bandingkan harga dan pakej-pakej yang mereka tawarkan. Ini yang paling penting. Kalau nak tahu lebih lanjut, lebih baik anda sendiri berkunjung ke pameran-pameran yang berhampiran anda.

Untuk mengikuti pameran-pameran terkini berdekatan tempat anda, anda boleh cari Penganjur-penganjur yang selalu menganjurkan pameran (cari di Facebook supaya senang anda nak dapat update) seperti:
- Pameran Pengantin Malaysia
- JomKahwin
- Karnival Kerja kahwin
- Festival Pengantin Malaysia
- Pameran Pengantin Melaka

Cari mereka di Facebook dan boleh "like" page mereka untuk anda tidak ketinggalan.

Sekian,


Tagged: ,

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget