Pastinya tujuan pengasas produk Qu Puteh adalah untuk memperkenalkan jenamanya ke seluruh Malaysia.
Jadi, dengan menaja acara seperti #AJL29 adalah strategi yang bijak.
Tapi pastinya kos tajaan sangat tinggi dan sebagai pemilik bisnes, liputan iklan perlulah berbaloi dengan jumlah bayaran.
Sebab itulah semasa #AJL29 berlangsung, memang banyak kali jenama Qu Puteh diulang ulang.
Satu strategi gerila marketing yang power.
Itu belum lagi dengan iklan tv semasa iklan komersil.
Fuhhhh. Memang promosi tahap maksimum nie.
Kekerapan jenama disebut telah menjadikan ia disebut orang ramai yang positif dan juga negatif.
Ada yang boleh terima. Ada yang serabut.
Tapi, ia berjaya memasuki minda penonton #AJL29 yang pastinya berjuta orang bilangannya.
Inilah kejayaan misi pengiklanan Qu Puteh.
Tapi dari segi kejayaan hasil jualan, itu belum pasti keberhasilannya.
Belanja sikit muka Anzalna, Barulah Putihhhhh |
Jadi, dengan menaja acara seperti #AJL29 adalah strategi yang bijak.
Tapi pastinya kos tajaan sangat tinggi dan sebagai pemilik bisnes, liputan iklan perlulah berbaloi dengan jumlah bayaran.
Sebab itulah semasa #AJL29 berlangsung, memang banyak kali jenama Qu Puteh diulang ulang.
Satu strategi gerila marketing yang power.
Itu belum lagi dengan iklan tv semasa iklan komersil.
Fuhhhh. Memang promosi tahap maksimum nie.
Kekerapan jenama disebut telah menjadikan ia disebut orang ramai yang positif dan juga negatif.
Ada yang boleh terima. Ada yang serabut.
Tapi, ia berjaya memasuki minda penonton #AJL29 yang pastinya berjuta orang bilangannya.
Inilah kejayaan misi pengiklanan Qu Puteh.
Tapi dari segi kejayaan hasil jualan, itu belum pasti keberhasilannya.
Itulah pasal.. Memang terbaiklah bisnes Qu Puteh ni.. hehehe
ReplyDelete