.

Sunday, August 4, 2013

Assalamualaikum WBT.


Sememangnya perniagaan itu adalah 9/10 dari sumber pendapatan di dunia ini. Nabi kita, Nabi Muhammad SAW juga merupakan seorang peniaga/usahawan. Ini menjadikan berniaga dan bidang keusahawanan adalah salah satu dari Sunnah Rasullullah SAW.

Jadi, kita sebagai ummatnya perlu berusaha untuk menjunjung Sunnah ini dan peluang permulaan yang terbaik adalah di Konvensyen Usahawan Muslim - Bisnes Sebagai Fardhu Kifayah. Inilah tapak permulaan yang dicari-cari selama ini.

Para speaker yang berpengalaman dan merupakan antara individu yang telah berjaya dengan cemerlang dalam perniagaan yang mereka ceburi. Nama mereka terkenal di seluruh negara kerana kejayaan mereka.

Kejayaan mereka telah terbukti dan inilah yang paling penting. Mereka berbicara berdasarkan pengalaman dan ilmu mereka. Bukan sekadar omong kosong sahaja.


6 orang speaker yang terlibat dalam konvensyen ini adalah:
1. Ustaz Pahrol Mohamad Juoi - Penceramah Bebas
2. Datuk Nadzim Johan - Pengasas Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)
3. Datuk Wira Dr. Haji Ameer Ali Mydin. - Pengarah Urusan Mydin Holdings Sdn Bhd
4. Tuan Haji Ali Hassan Mohammad Hassan - Pengarah Urusan Al-Ikhsan Sport Sdn Bhd
5. Dato’ Sri Syed Zainal Abidin - Pengerusi Minsyam Sdn Bhd.
6. Dato’Dr Rusly Abdullah (Chef Li) - Mentor Jutawan Senyap

Lihat senarai nama speaker di atas, dan inilah masanya kita mengorak langkah untuk mengambil sedikit ilmu dari mereka berenam. Kejayaan mereka bukan kepalang dan tiada apa dapat disangkal lagi. Dan yang paling penting, mereka inilah antara ikon dalam dunia Usahawan Muslim.

Aturcara bagi konvensyen ini juga sangat padat dan pastinya masa yang berlalu akan dirasai begitu pantas. Rujuk gambar di bawah untuk tentatif Konvensyen Usahawan Muslim atau klik sahaja link di sebelah.


Informasi lain berkaitan konvensyen ini adalah ia akan dilangsungkan di:

Dewan Muktamar, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan
Jalan Perdana, 50480 Kuala Lumpur,
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Rujukan Lokasi: Klik Sini

Pada: 7 September 2013.

Jom sama-sama kita ramai-ramai hadir ke Konvensyen Usahawan Muslim - Bisnes Sebagai Fardhu Kifayah ini bagi menimba ilmu dan yang paling penting boleh membuat "Networking". Boleh berkenalan dengan lebih ramai usahawan Muslim di Malaysia ini.

Untuk menyertai Konvensyen Usahawan Muslim - Bisnes Sebagai Fardhu Kifayah ini, terus ke http://www.konvensyenusahawanmuslim.com/ untuk tempahan dan maklumat lanjut. Boleh bawa rakan, pekerja anda atau adik beradik ke konvensyen ini kerana ada harga istimewa jika daftar secara kumpulan.

Sekian.

Tagged: ,

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget