.

Friday, December 5, 2014

Tak tahulah kalau memang itu kosnya. Tapi berdasarkan pengamatan aku memang mahal kot.

Handphone Asus Zenfone 6 aku jatuh dan skrinnya pecah, tapi boleh pakai lagi.

Dan nak pegi repair kat satu kedai nie kat Kepong, tanya kosnya berapa dulu, Pas Tu dia cakap RM400 satu set.

Mestilah terperanjat monyet aku sekejap. Terus tak jadi nak repair. Pakai jerla selagi boleh pakai. Kos nak sukarnya dah macam beli handphone baru.

Rasa macam mengarut jer. Aku tak tahu la sebab apa ia jadi mahal macam tu.

Pada yang ada pengalaman pakai Asus dan mengalami kerosakan macam aku, memang kos repairnya semahal itu ke?

Handphone dah tip top, laju sebab ram 2gb, gambar pun clear, maklumlah 13 megapixel, tapi sampai bab repair memang mengejutkan.

Tapi aku nak cuba pergi tanya kosnya repair kat Low Yat pulak minggu depan. Manalah tahu murah sikit.

Kalau mahal jugak memang tak repairlah jawapannya. Tunggu beli handphone baru jerla.

Lepas dapat tahu kos repair kat Low Yat, aku akan buat post kat sini.

Sharing is caringkan...

Tagged: , ,

8 comments :

  1. uiiii.. mahalnya...

    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #11. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/12/senarai-url-blog-11.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg mahal. Terkejut terus tak jadi nk repair. Pakai jerla spi barai.

      Delete
  2. Alang-alang dah mahal kos repair nye, baik beli baru. Berbaloi sikit. Takut nanti lepas repair, rosak balik.

    Salam singgah dari segmen mialiana.

    Done following.

    http://fadzirazak.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah tu. Mmg tak repairlah jawapannya. Tgu ada bajet beli baru terus.

      Delete
  3. daripada repair mahal, beli baru jela, gadget ni mmg tak berrbaloi bila repair...huhu

    Jemput join segmen CN yer ;)

    http://www.cekgunorazimah.com/2014/11/segmen-bloglist-januari-2015-by-cn.html

    ReplyDelete
  4. memang tukar skrin mahal harganya..kadang-kadang lebih baik beli handphone baru je..heheh...salam perkenalan dari hpmurah2u.com

    ReplyDelete
  5. Betul ke bro smpi 3 ke 4 ratus,zenfone 6 aq baru pecah 2 hari lpas,melompat daripada atas motor,dah la time beli dulu pun nak bayar sampai mengigil tangan,ni stakat nak repair skrin jer smpi 3,4 ratus,lemah semangat~~~

    ReplyDelete
  6. kalau nak repair boleh contack saya (0126172063 man). Yg tu harga kedai memang mahal.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget