.

Wednesday, July 31, 2013

Salam 1Malaysia,


Apa tajuk paling mantap nak tulis Posting Blog yer? Nak tajuk yang membunuh a.k.a killer dan mampu menarik ribuan pembaca.

Inilah persoalan yang sentiasa dialami oleh para blogger baru. Blogger otai dan tak perlu risau pasal tajuk dah kerana mereka sudah ada pengikut setia mereka. Tak kiralah tajuk apapun yang mereka tulis, pasti pembaca setia akan kunjung datang.

Mengikut pemerhatian aku, tajuk yang sentiasa menjadi tarikan pembaca adalah sesuatu yang berunsur kewangan. Iaitu Cara Membuat Duit dengan dot dot dot. Tak kisahla cara membuat duit dengan blog ke, dengan Facebook ke, dengan Twitter ke, malah apa saja yang bermula dengan Buat Duit pasti orang akan tertarik untuk membacanya. Contoh yang ada dalam blog Razis ini adalah seperti entry Jom Buat Duit: Income Churp Churp Dah Boleh di Cashoutkan

Ini kerana, ramai antara kita sentiasa cuba mencari cara untuk menambah duit poket mereka. Tak kirala anda pelajar sekolah, pelajar universiti, pekerja kilang, pekerja bank, mahupun pekerja bergaji ribuan ringgit pun akan mencari sumber pendapatan sampingan bagi menampung perbelanjaan kehidupan dan semakin meningkat di KL ini.

Jadi, anda kaji dan buatlah entry/posting yang memberi informasi kepada pembaca blog untuk mencari duit sampingan. Macam-macam cara buat duit ada di internet ini. Kalau anda nak tahu lebih banyak rujukan di internet untuk Cara Buat Duit, boleh rujuk di sini.

Kalau anda kurang yakin dan kurang pengalaman dalam membuat duit di internet, apa kata anda cari ebook cara membuat duit di internet, kemudian anda review ebook itu di blog anda menggunakan gaya penulisan anda. Contohnya ebook Cara Buat Duit Dengan Affiliate ini. Atau ebook Buat Duit Dengan Google Adsense ini. Anda review dan anda akan dapat hasilnya.

Selain dari menarik ramai pembaca, anda juga akan dapat komisen jika ada pembeli ebook tersebut melalui review anda itu.

Senang bukan? Sambil menyelam, kita minum air. Itulah pepatah Melayu yang menggambarkan kita buat 2 kerja dalam 1 masa secara tak langsung.

Sekian, Selamat Mencuba.

Tagged: ,

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget