.

Tuesday, July 16, 2013

Salam 1Malaysia,

Persoalan yang ditunggu-tunggu oleh peminat Man United sendiri dan juga peminat BPL umumnya. Jika perpindahan Fabregas ke Man United menjadi kenyataan, ia akan menjadi perpindahan sensasi pertama di bawah pengurus baru David Moyes.

Sumber Gambar: The Sun UK

Pastinya para peminat Man United tak sabar menunggu perkembangan perpindahan ini. Dengan nilai tawaran sebanyak £26million, pastinya sukar untuk mendapatkan pemain seperti Fabregas, tetapi dikhabarkan Fabregas ingin berpindah dari Barcelona untuk lebih kerap bermain untuk pastikan tempatnya di Piala Dunia Brazil 2014 terjamin.

Itupun jika Barcelona bersetuju menjual Fabregas kepada Man United. Setakat ini Fabregas tidak berada dalam senarai pemain tengah pilihan Tito Vilanova dan kemungkinan untuk Fabregas dijual juga sangan tinggi.

Walau apa sekalipun, sebagai peminat Man United, perpindahan Fabregas ini diharap akan menjadi kenyataan kerana setakat ini Man United memang kekurangan pemain tengah dan Fabregas adalah pemain yang sesuai untuk menguatkan bahagian itu.

Setelah kegagalan mendapatkan Thiago Alcantra yang telah berpindah ke Bayern Munich, diharap pembelian Fabregas ini sesuatu yang serius kerana pasukan lain giat menguatkan pasukan mereka untuk mencabar kejuaraan BPL dari Man United untuk musim akan datang ini.

Antara pemain sasaran Man United yang lain adalah Leighton Baines dan Marouane Fellaini, kedua-duanya dari Everton. Bekas kelab David Moyes.

Sumber: Berita Perpindahan Cesc Fabregas ke Manchester United - The Sun UK

Tagged: , , ,

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget