.

Friday, November 21, 2014

Mencari templates untuk blog memang agak memeningkan. Melainkan anda seorang blogger yang tak kisahkan tentang template blog anda.

Sample Templates Blogger Blogspot

Tapi bagi blogger yang mengambil berat kecantikan dan kesimplean blog mereka, pasti mereka akan pening mencari template terbaik untuk blog mereka.

Templates ini bergantung pada cita rasa blogger masing masing.

Tapi perlu dititikberatkan kerana pemilihan templates yang betul akan membantu anda menarik trafik yang banyak dari Google Search. Maksudnya, templates blog mesra SEO. Ini sifu Blogger Blogspot - Tn Hasrul Hassan bagi tips.

Ada blogger yang lebih suka yang simple, contohnya blog Abangensem.com. Simple dan tenang jer nak baca blognya.

Ada juga yang suka banyak column untuk senang letakkan banner iklan, link blog dan macam macam lagi.

Tapi kebanyakkan blogger akan letak yang simple jer template blog mereka. Blog dengan 2 column selalu menjadi pilihan mereka.

Aku pun pilih 2 column jer sebab taknak serabutkan blog. Kalau dulu memangla, kalau boleh ada yang 10 column templates itulah yang akan aku gunakan.

Templates Blog Yang Aku Guna Sekarang
Tapi itu dulu ya.

Oleh sebab aku guna platform blogspot, aku biasa ambil template di laman Btemplates - Free Blogger Templates for your Blog

Insha Allah anda akan dapat apa yang anda kehendaki.

Lagi 1, bagi anda yang buat bisnes online, boleh juga gunakan blog platform blogspot ini sebagai minisite anda. Rahsia Menjadi 'PRO' Dalam Rekaan Minisite Menggunakan Blogspot

Tak perlu keluarkan modal besar membeli hosting jika anda baru nak berjinak dalam online bisnes. Guna jer platform blogspot sebagai minisite.

Tapi kenala dapatkan panduan dari yang pakar di Rahsia Menjadi 'PRO' Dalam Rekaan Minisite Menggunakan Blogspot

Tagged: ,

2 comments :

  1. Themes kebiasaan mengikut niche blog anda.. Harus bersesuaian dengan apa yanh kita nak tonjolkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup setuju. Kena pilih ikut niche Blog. Tapi kalau Blog caca marba, memang tak kisahlah themesnya. Terima kasih otai sbb komen.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get this widget